Gasledning

Miljöfrågor, global uppvärmning, lagar och regler kring vind- och vattenkraft, m.m.

Gasledning

Inläggav TonyMontano 05 nov 2009 17:33

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6072739.ab

Ja du gas från rysland nu när vi inte längre blir ett land utan en EU stat så kommer svaret om gasledningen Rysland kommer styra priserna som dom gör i väst... Åh inte är de ju miljö tänkande inte... nå ja
Om du hittar rätt lösning så är inget omöjligt ;) Donation BTC 16akvTrpbsKivzLoCD3NpHAoEbKZ4PvAYz
Användarvisningsbild
TonyMontano
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: 09 jan 2009 21:41
Ort: Gällivare

Re: Gasledning

Inläggav PowerMizer 05 nov 2009 19:41

Hmmm... Undrar om 24voltspartiet kommer att jobba för att Lappland ska tillhöra Norge? Eller att man som medborgare kan proklamera en EU-fri zon på sin gård?
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Gasledning

Inläggav RÖD@nörd 05 nov 2009 19:44

Ryssland har stora resurser av naturgas har jag läst någonstans. Inte så konstigt om de vill sälja av den då. Hit blir det nog ingen import tror jag eftersom Sverige är så rikt på vattenkraft.

Skulle det ändå behövas mer energi så tror jag naturgas är bättre än utbyggd kärnkraft. Naturgas känns betydligt säkrare och så blir det inget kärnavfall heller som behöver "gömmas undan" i bergrum. Tycker det sistnämnda är ett skamligt beteende mot kommande generationer. Oss själva blir det endast återbrukbar mull av men kärnavfallet hotar livet på jorden i tusentals år.

Bäst tycker jag om de "förnyelsebara" energi källorna som t.ex. vindkraft. På så sätt är 24volt ett lovvärt exempel att väcka intresse och entusiasm hos den enskilde individen som genom sin initiativkraft och uppfinningsrikedom kan engagera till utveckling av nyttiga produkter som de själva har glädje av. :P
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Gasledning

Inläggav TonyMontano 05 nov 2009 19:55

Ja de är sant att Ryssland har naturgas och en renare energi utvinning med de dock så ska v ju komma ihåg att de är Ryssland som äger gasen och hur blev de med gasen till Ukraina för några år sen?!

åh då kom vi ju än in på kärnkraften som Sverige ska bygga :S ja de är bästa men inte en Miljö vänlig källa.

EU spårar ut tycker jag och vi har ju inte haft något att säga till om på sistone :evil: Nå ja då tiden är inne för alla fårskallar så har ju vi byggt små skallig energi som fixar våran vardag ;) Oh lappland till höra Norge hmm... de finns naturgas rikedom fin natur oh ne men vad sägs om EN UNION som inte spårar ut Nordis union :D eller varför inte vara bara vara USAs 52 stat!
Om du hittar rätt lösning så är inget omöjligt ;) Donation BTC 16akvTrpbsKivzLoCD3NpHAoEbKZ4PvAYz
Användarvisningsbild
TonyMontano
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: 09 jan 2009 21:41
Ort: Gällivare

Re: Gasledning

Inläggav PowerMizer 05 nov 2009 20:12

TonyMontano skrev:eller varför inte vara bara vara USAs 52 stat!
Näe, tack... Såg "Enemy of the state" igen igår.... Jag håller nog på "EU-fri zon". :lol:
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Gasledning

Inläggav Göran 05 nov 2009 22:13

EU-fri zon finns redan. Kolla skylten på väggen vid fönstret. :wink:

stugan.jpg
stugan.jpg (76.72 KB) Visad 9672 gånger
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Gasledning

Inläggav TonyMontano 05 nov 2009 22:24

Oh nice :D då får vi bygga ut den ;)
Om du hittar rätt lösning så är inget omöjligt ;) Donation BTC 16akvTrpbsKivzLoCD3NpHAoEbKZ4PvAYz
Användarvisningsbild
TonyMontano
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: 09 jan 2009 21:41
Ort: Gällivare

Re: Gasledning

Inläggav PowerMizer 05 nov 2009 22:30

Göran skrev:EU-fri zon finns redan. Kolla skylten på väggen vid fönstret. :wink:
Räcker den zonen till Storsele? Det är en fin kåk till salu där... :wink:
TonyMontano skrev:Oh nice :D då får vi bygga ut den ;)
Eller så får du flytta ner till oss och bli "flatbottning" du å! :D
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Gasledning

Inläggav deepforest 05 nov 2009 22:31

dock så ska v ju komma ihåg att de är Ryssland som äger gasen och hur blev de med gasen till Ukraina för några år sen?!
Det berodde på att Ukraina stal gas som passerade igenom landet + att de inte ville betala det löjligt låga pris Ryssarna begärde.

Hmmm... Undrar om 24voltspartiet kommer att jobba för att Lappland ska tillhöra Norge? Eller att man som medborgare kan proklamera en EU-fri zon på sin gård?


Anslut er till Republiken Jamtland, vi har EU-frihet (vi skiter i dem) :mrgreen:
"Jag har aldrig haft så mycket besvär med någon annan människa som jag haft med mig själv"
Användarvisningsbild
deepforest
 
Inlägg: 1223
Blev medlem: 19 mar 2008 13:13
Ort: Ösa, Ås, Jämtland

Re: Gasledning

Inläggav Jernet 05 nov 2009 22:51

Jag har dom senaste året tänk pensionera mig någon stans vid medelhavet, men nu ser det ut att bli i norrland :shock:
Jernet
 

Re: Gasledning

Inläggav Göran 05 nov 2009 23:22

Jepp PM, den EU-fria zonen räcker till världsmetropolen Storsele, där vi just nu dragit igång serietillverkning av luftsolfångare. Det är tre studiecirklar igång samtidigt och material för 25 solfångare finns.
Nytt för i år är att vi struntar i isolering, men någon kläckte en lysande idé för dem som vill ha isolering, utan att blåsa in partiklar och eventuell lukt av tjära och det var att sänka ned plywoodskivan på baksidan ytterligare en bit så att isoleringen får plats bakom den och vips har man en isolerad låda utan isolering i lådan. Bilder kommer.

Huset du tänker på är väl det med snickarverkstad utanför, eller? Pris för villa, verkstad, maskiner och rubbet: 250.000 kr och det anses så dyrt att det är osäljbart.


Tillbaka till gasledningen. :wink:
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Gasledning

Inläggav PowerMizer 05 nov 2009 23:34

Göran skrev:. . . 250.000 kr och det anses så dyrt att det är osäljbart.
Jag håller inte på att köpa det nu, men om så vore så har jag kontakter. :P
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Gasledning

Inläggav TonyMontano 07 nov 2009 13:03

Om du hittar rätt lösning så är inget omöjligt ;) Donation BTC 16akvTrpbsKivzLoCD3NpHAoEbKZ4PvAYz
Användarvisningsbild
TonyMontano
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: 09 jan 2009 21:41
Ort: Gällivare


Återgå till Miljö

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst