Webbutiken tillfälligt nere pga det senaste årets olyckor

Allt som rör webbutiken och dess produkter

Webbutiken tillfälligt nere pga det senaste årets olyckor

Inläggav Göran 18 apr 2016 15:35

Sjukdomar, dels egna, men också bland anhöriga, tillsammans med en rad andra olyckliga omständigheter har gjort att webbutiken fått stängas under en dryg vecka. Bland annat fick jag själv cancer och jag har genomgått strålbehandling under vintern. Sedan fick min gamla mor hjärtsvikt och dog. Nu har vi tömt och städat ur hennes båda boenden, lägenheten och rummet på äldreboendet (där hon hann bo några dagar) och under den gångna veckan har det varit begravning i Vilhelmina.

För en dryg månad sedan fick jag besked om att webbutiken var för gammal och fem veckor extra tidsfrist var inte tillräckligt för att bygga upp en ny webbutik när så mycket annat kom emellan och ingen av oss var fullt friska (Nina ska in för operation). Vad som också hände var att datorn brann upp, skrivaren slutade fungera, liksom bilen, samtidigt behövde golvet i butiken bytas efter en vattenläcka och från min mammas lägenhet och förråd har vi fortfarande runt 60 flyttlådor att gå igenom. Det är inte mycket som gått vår väg den senaste tiden och en av våra katter har för övrigt också försvunnit.

Den nya webbutiken har inget gemensamt med den gamla, så allt måste göras om från början. Det kommer att ta tid innan alla produkter är inlagda igen så vi får börja med ett begränsat utbud.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Webbutiken tillfälligt nere pga det senaste årets olyckor

Inläggav Gunnar lindgren 18 apr 2016 17:23

blommor.jpg
blommor.jpg (18.9 KB) Visad 6221 gånger
Hoppas det vänder snart Göran
Gunnar lindgren
 
Inlägg: 314
Blev medlem: 16 apr 2009 11:37

Re: Webbutiken tillfälligt nere pga det senaste årets olyckor

Inläggav Fritte 18 apr 2016 23:03

Oj, det var en rejäl samling olyckor.
Med all den otur ni haft så får vi nu hoppas att det vänder och den nya webbutiken går bättre än någonsin.
Fritte
 
Inlägg: 209
Blev medlem: 09 sep 2008 18:13
Ort: Linköping

Re: Webbutiken tillfälligt nere pga det senaste årets olyckor

Inläggav OlleP 19 apr 2016 19:59

Oh shit.
Kom tillbaka
Ingen lämplig smiley fanns.
Välgångsönskningar
OlleP
 
Inlägg: 388
Blev medlem: 27 sep 2010 13:55

Re: Webbutiken tillfälligt nere pga det senaste årets olyckor

Inläggav Göran 21 apr 2016 12:04

Tack!
Jag har försökt få igång den gamla webbutiken igen, men jag har inte kunskap för att ändra allt som behöver ändras. Jag får köra igång den nya med det lilla jag hunnit lägga in.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Webbutiken tillfälligt nere pga det senaste årets olyckor

Inläggav RÖD@nörd 24 apr 2016 00:10

Hoppas allt ordnar sig. Ni har gjort så mycket bra både i det stora och det lilla :)


    Bild
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Webbutiken tillfälligt nere pga det senaste årets olyckor

Inläggav Göran 27 apr 2016 21:24

Tack, det ordnar sig alltid på ett eller annat sätt. Nu ser även forumet ut att behöva uppgraderas, men jag hoppas det klarar sig tills jag hunnit ikapp med annat.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Webbutiken tillfälligt nere pga det senaste årets olyckor

Inläggav Göran 08 maj 2016 01:58

Nu har jag fått njursten och urinvägsinfektion också, så det blev ingen ny webbutik idag heller, det blev akuten.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Webbutiken tillfälligt nere pga det senaste årets olyckor

Inläggav RÖD@nörd 09 maj 2016 04:19

Oj... En olycka kommer sällan ensam heter det men det där hoppas jag ordnar sig snart.

Sjukdomar ser jag som en fasa för allt hänger ju på hälsan och jag kan bli lite så där avis på unga friska som jobbar och står i och springer maraton lätt som en plätt. Men vad gör man mer än och göra så gott man kan?

Önskar dig allt väl och att du blir frisk som en nötkärna snarast :D
Användarvisningsbild
RÖD@nörd
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 06 mar 2009 19:37

Re: Webbutiken tillfälligt nere pga det senaste årets olyckor

Inläggav Göran 26 maj 2016 10:39

Nu har Nina varit inne och opererat sig, så nu är det också undanstökat. Webbutiken ligger ute nu, men det lär dröja lite innan jag lagt in allt igen.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina


Återgå till 24-voltsbutiken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster