Butiken öppnar tidigare än beräknat

Allt som rör webbutiken och dess produkter

Butiken öppnar tidigare än beräknat

Inläggav Göran 07 mar 2013 14:30

Någon gång under vecka 12-13 beräknas butiken komma igång så smått och framöver blir det en del nytt, förutom det som nu finns i webbutiken. Utvändigt behöver allt en ansiktslyftning och det är månader av jobb som nu ska göras så gott det går på någon vecka. Så här ser det ut invändigt just nu:

paneler_i_butik.jpg
paneler_i_butik.jpg (40.91 KB) Visad 4560 gånger


Reapriserna i webbutiken har inte försvunnit automatiskt, som det var tänkt, så det får göras manuellt och tills det är gjort gäller de priser ni ser vid beställning.
Nu på måndag har vi tillräcklig kontroll över läget för att börja skicka ut varor som ligger nedpackade. Solpaneler har kunnat skickats tidigare i många fall, så allt har inte samlats på hög.

Faktura, kort- och delbetalning för webbutiken är klart sedan månader tillbaka, men jag har inte haft tid att sätta mig i hur detta ska installeras och den biten ska därför lejas bort. Handelsbankens tekniker och jag pratar inte samma språk, men hos betalväxeln fungerar i alla fall deras utskick av fakturor till oss, för en tjänst som ännu inte är inkopplad och kunnat användas.
I butiken kommer kortläsare att finnas, men väntetiden för att få detta installerat var längre än vi trodde, så det har blivit försenat. Ett annat problem är att bredbandsuppkopplingen dröjer ytterligare tre veckor innan den kopplas in och fram till dess får vi klara oss med det mobila bredbandet.
Att få in en extra telefonlinje var heller inte billigt, drygt 12.000 kronor, men då ingick telefonjack och 15 meter telefontråd (tror jag), inkoppling i skåpet vid tomtgränsen (kabeldiket får jag själv gräva), dokumentation och några knapptryckningar på en dator. Förmodligen är jack och tråd gjorda av rent guld, så det ska bli spännande att se hur det ser ut. Till detta kommer sedan en kortläsare till en kostnad 5 stycken TV-apparater.
Av detta har jag lärt att det är jag som inte vet hur man tar betalt och nu måste jag bli bättre på det. :wink:
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Butiken öppnar tidigare än beräknat

Inläggav OlleP 07 mar 2013 16:26

Har du kollat kortläsare för andrid och apple,
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.izettle.android&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5pemV0dGxlLmFuZHJvaWQiXQ..

Googla lite på iZettle

Ingen installationsavgift men 2.5% på beloppet.
Jag har tänkt att prova det själv för mitt lilla behov om ett tiotal transaktioner om året.
OlleP
 
Inlägg: 388
Blev medlem: 27 sep 2010 13:55

Re: Butiken öppnar tidigare än beräknat

Inläggav Fritte 08 mar 2013 19:58

Du har inte funderat på ip-telefoni istället?
Även om det inte är lika pålitligt som den gamla tekniken så slipper man iaf kostnaden för att dra in en extra ledning.
Men det hänger ju då även på vad du har för bredbandsuppkoppling.

Med ip-telefoni kan man dessutom ha roligt tillsammans med asterisk.
Har själv kört med ip-telefoni hemma de senaste åren tillsammans med en asterisk-server som telefonväxel.
Med en sip-trunk med rätt abonnemang kan man även ha flera pågående samtal samtidigt.
Fritte
 
Inlägg: 209
Blev medlem: 09 sep 2008 18:13
Ort: Linköping

Re: Butiken öppnar tidigare än beräknat

Inläggav Göran 12 mar 2013 16:59

OlleP skrev:Har du kollat kortläsare för andrid och apple,
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.izettle.android&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5pemV0dGxlLmFuZHJvaWQiXQ..

Googla lite på iZettle

Ingen installationsavgift men 2.5% på beloppet.
Jag har tänkt att prova det själv för mitt lilla behov om ett tiotal transaktioner om året.


Tack för tipset, Olle! Det där är värt att pröva.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Butiken öppnar tidigare än beräknat

Inläggav Göran 12 mar 2013 17:01

Fritte skrev:Du har inte funderat på ip-telefoni istället?
Även om det inte är lika pålitligt som den gamla tekniken så slipper man iaf kostnaden för att dra in en extra ledning.
Men det hänger ju då även på vad du har för bredbandsuppkoppling.

Med ip-telefoni kan man dessutom ha roligt tillsammans med asterisk.
Har själv kört med ip-telefoni hemma de senaste åren tillsammans med en asterisk-server som telefonväxel.
Med en sip-trunk med rätt abonnemang kan man även ha flera pågående samtal samtidigt.


Ip-telefoni känner jag till, men i övrigt förstår jag inte ett ord av vad du säger. Jag hänger nog inte riktigt med i utvecklingen längre. :wink:
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina


Återgå till 24-voltsbutiken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

cron