Uppdatering av produkter?

Allt som rör webbutiken och dess produkter

Uppdatering av produkter?

Inläggav cman 24 maj 2012 21:00

Hej, Göran, när skall du lägga upp alla de nya produkterna som du flaggar om?!
Min blog: http://energy.compress.to
Favoritcitat: "det skall vara gött å leva, annars kan det kvetta"
cman
 
Inlägg: 305
Blev medlem: 12 okt 2009 15:39

Re: Uppdatering av produkter?

Inläggav Soljagarn 26 maj 2012 19:25

Bump! Också nyfiken på detta.... :P
Soljagarn
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 06 jan 2009 21:08
Ort: Västerås

Re: Uppdatering av produkter?

Inläggav Göran 31 maj 2012 17:26

Om det är produkterna från Waeco med flera som ni menar, så går de att beställa nu, även om de inte ligger i butiken än. Allt från Phaesun likaså, utom batterier, stora vindkraftverk och system.

Just nu håller jag på att ordna med Handelsbanken, så att kortbetalning, faktura och delbetalning ska funka och där återstår armbrytning om kostnaderna för detta och att installera modulerna. 1-2 veckor har de sagt att det tar, men först ska det brytas arm och när det blir av, vet jag inte exakt. Nordea stängde nyligen sitt bankkontor här uppe för allt annat än rådgivning och det gör att mängder av deras kunder nu strömmar över till Handelsbanken. De senaste veckorna har det vimlat av pensionärer ute på samhället och alla har de en blå papperskasse i handen som det står Handelsbanken på.

I övrigt är webbutiken så omodern och svår att söka i, att jag själv inte längre hittar bland grejerna och då är det dags att göra något åt saken och det håller jag också på med. Modern kommer den inte att bli, inte nu, men det ska i alla fall gå att hitta vad man söker. Det här måste jag få ordning på innan jag uppdaterar nya produkter, annars får jag dubbelt jobb. Det är möjligt att jag hinner börja möblera om ikväll.

Eftersom firman flyttar in i nya lagerlokaler på fredag, kommer det att finnas utrymme för större och bättre lagerhållning, snabbare leveranser och färre restnoteringar. Det är heller ingen liten lokal det handlar om, utan hela 6 kvadratmeter golvyta, kanske 7 kvadrat till och med.

Det jag fått och får hem som är nytt, är kanske inte så mycket att hetsa upp sig över. Det är DC/DC-omvandlare från Victron (12, 17 och 40A), regulatorer från bl.a. Steca och Phocos (40A) och kabel (2,5 mm2 upp till 1x16 mm2). Installationsmateriel i övrigt för klenspänning är också på gång (väntar på priser). Takkonstruktioner har jag sålt lite av, men fraktpriserna för skrymmande gods är inte roliga och är aluminiumprofilerna längre än så, knäar man när räkningen kommer, så jag har legat lite lågt med den biten, men om någon behöver något, går det att fixa.

När det gäller fraktpriserna var jag inte alls beredd när det skulle brytas arm med Schenker och Bussgods. Jag trodde att jag imponerade på dem när jag talade om hur många paket jag skickar varje dag, men jag fick en känsla av att de fnissade så att de nästan gjorde i byxorna. Det är ynkligt att höra löss utan bröst hosta, skulle man kunna säga när det gällde den duellen.

Det går sakta framåt, men nästa år ska det finnas en butik någonstans i Sverige och då duger det inte med det sortiment jag har nu. Jag skyndar långsamt just nu och med planering framåt.

Hmmm... Jag kanske skulle köpa en korvvagn som jag fyller med produkter och parkerar utanför Lego Elektronik. Jag tror jag måste ringa Pelle på Lego Elektronik och höra om han tycker att det är en bra idé.

Jo, en sak till - Vattenturbiner ska det bli också, turgoturbiner för hembyggare och då behövs generatorer och allt det övriga också, så det blir mer av allt. Är det förresten någon som har en hum om vad det skulle kosta att köpa upp Claes Ohlson?

:wink:
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Uppdatering av produkter?

Inläggav deepforest 31 maj 2012 20:23

köpa upp Claes Ohlson?

Köp mig i stället......
"Jag har aldrig haft så mycket besvär med någon annan människa som jag haft med mig själv"
Användarvisningsbild
deepforest
 
Inlägg: 1223
Blev medlem: 19 mar 2008 13:13
Ort: Ösa, Ås, Jämtland

Re: Uppdatering av produkter?

Inläggav Karro 01 jun 2012 06:18

Göran skrev: Är det förresten någon som har en hum om vad det skulle kosta att köpa upp Claes Ohlson?
:wink:

Nej, å nej, bli inte ännu en försäljare av billiga kinaprodukter. Fast att Clas Ohlson har vänt ryggen till hobbyister för att istället sälja massproducerat färdigt skräp, skapar en öppning för någon eller några att börja på samma sätt som Clas Ohlson själv började. Vem vet, det kanske går att bli en stor svensk varuhuskedja om 50 år, efter din död ungefär. Tänk på att lämna något stort till dina barnbarn, så de kan slåss om arvet och bli rika!
Användarvisningsbild
Karro
 
Inlägg: 2210
Blev medlem: 13 maj 2007 08:13
Ort: Västernorrland

Re: Uppdatering av produkter?

Inläggav Göran 01 jun 2012 10:11

Barnbarnen behöver inte slåss om arvet efter mig, för det finns varken pengar, eller barnbarn. Skatteverket tar det mesta av pengarna som kommer in och det som blir över går till lagerhållning av nya hyllvärmare, så om 500 år, efter min död, kan jag nog erbjuda det mesta för hobbyister.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Uppdatering av produkter?

Inläggav Soljagarn 17 jun 2012 01:09

Saluför du inte längre den där rörelsesensorn för 12v du hade tidigare, eller har den bara försvunnit i uppdateringen av produkter?
Soljagarn
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 06 jan 2009 21:08
Ort: Västerås

Re: Uppdatering av produkter?

Inläggav Göran 18 jun 2012 01:12

Jag får inte tag på den längre, inte för tillfället.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Uppdatering av produkter?

Inläggav Soljagarn 18 jun 2012 05:07

Sedär, där ser man. Vi får väl hoppas att den kommer tillbaka framöver! :P
Soljagarn
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 06 jan 2009 21:08
Ort: Västerås


Återgå till 24-voltsbutiken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron