Skatt på vindkraft

Skatt på vindkraft

Inläggav Peder 07 dec 2009 22:49

Eftersom Skattverket anser att människor som investerar i vindkraft skall betala skatt på mellanskillnaden mellan den nordiska elbörsen så tycker jag att det är totalt bakåtsträvande i dessa klimatförändringstider.

Jag har därför startat facebook gruppen: Skatteverket gillar inte vindkraft som ni hittar på:

http://www.facebook.com/group.php?gid=190716213726

Med vänliga hälsningar

Peder Molin
Sol och vindkraftsvän
Peder
 
Inlägg: 37
Blev medlem: 28 aug 2008 22:28

Re: Skatt på vindkraft

Inläggav Raptor50 07 dec 2009 23:55

Det var ju inte mycket på den gruppen du..
Jag blev med ändå... :=)
Ja till 30 timmars dygn.. Kanske jag också hadde fått tid med det jag ville gjort.. :(
Användarvisningsbild
Raptor50
 
Inlägg: 400
Blev medlem: 06 aug 2009 17:18
Ort: Karlstad, Hagfors

Re: Skatt på vindkraft

Inläggav TonyMontano 07 dec 2009 23:56

Ne men lika att gå med ;)
Om du hittar rätt lösning så är inget omöjligt ;) Donation BTC 16akvTrpbsKivzLoCD3NpHAoEbKZ4PvAYz
Användarvisningsbild
TonyMontano
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: 09 jan 2009 21:41
Ort: Gällivare

Re: Skatt på vindkraft

Inläggav Raptor50 08 dec 2009 00:22

Fick i alla fall startat det första inlägget....
Men som det står här : http://www.sr.se/cgi-bin/kalmar/nyheter ... el=2851069
Så tror jag det för det mesta är STORA vindgeneratorer dom vill beskatta.. Tror nog inte skattevärket vill lägga skatt på den 12volten man klarar att pressa ur en 3 meter snurra.... :D

OCH jag var tvungen att skriva några goda ord om 24Volt.....
Ja till 30 timmars dygn.. Kanske jag också hadde fått tid med det jag ville gjort.. :(
Användarvisningsbild
Raptor50
 
Inlägg: 400
Blev medlem: 06 aug 2009 17:18
Ort: Karlstad, Hagfors

Re: Skatt på vindkraft

Inläggav Peder 08 dec 2009 00:28

Den är nystartad så det är inte så konstigt att det inte finns så mycket innehåll. Mer som en protestlista mot att det oavsett politisk färg alltid vara så mycket byråkrati mot vindkraft och allt från turbindiameter osv som inte får vara större än si och så. Sedan hoppas jag att alla medlemmar kanske fyller på med nyttig information. Så sprid gärna information till vänner etc. om gruppen och kanske att man även kan starta med någon namninsamling som stödjer och gynnar "Alternativ energi"

Med vänliga hälsningar

Peder
Peder
 
Inlägg: 37
Blev medlem: 28 aug 2008 22:28

Re: Skatt på vindkraft

Inläggav Raptor50 08 dec 2009 00:33

Men detta är det ju du som har startat gruppen som skall skriva in där tycker jag... :wink:
Ja till 30 timmars dygn.. Kanske jag också hadde fått tid med det jag ville gjort.. :(
Användarvisningsbild
Raptor50
 
Inlägg: 400
Blev medlem: 06 aug 2009 17:18
Ort: Karlstad, Hagfors

Re: Skatt på vindkraft

Inläggav Peder 08 dec 2009 00:48

Raptor: Du behöver inte gå med om du inte känner för det! Jag tjänar inte pengar på gruppen och har inte tänkt att sitta och arbeta med en facebook grupp hela dagarna! Jag startade den för att jag är emot hur vindkraften behandlas och precis som det här forumet så skulle det inte vara så roligt om bara Göran skrev på det här forumet för att det är han som tagit initiativet och startat det.
Peder
 
Inlägg: 37
Blev medlem: 28 aug 2008 22:28

Re: Skatt på vindkraft

Inläggav Raptor50 08 dec 2009 00:52

Nu hoppas jag du inte missuppfattar mig helt..
Men du som startar gruppen behöver inte hålla på hela dagen med den även om du skriver in ett lite inlägg för att få igång diskussioner..
Men jag tycker det kan vara en god grupp att hänga med på.. Hoppas det blir många som blir med..
Ja till 30 timmars dygn.. Kanske jag också hadde fått tid med det jag ville gjort.. :(
Användarvisningsbild
Raptor50
 
Inlägg: 400
Blev medlem: 06 aug 2009 17:18
Ort: Karlstad, Hagfors

Re: Skatt på vindkraft

Inläggav Peder 08 dec 2009 01:00

Tack för förslaget Raptor! Jag vill bara att människor som är mot överdriven beskattning av "Alternativ energi" skall samlas och sedan vet man aldrig vad det blir av det. Jag lämnar gärna över moderering till någon som exempelvis är väldigt insatt i vindkraften och vill driva gruppen på något aktivt sätt.

Nu är det dags att sova, snart dags att arbeta igen!

Med vänliga hälsningar

Peder Molin
Peder
 
Inlägg: 37
Blev medlem: 28 aug 2008 22:28

Re: Skatt på vindkraft

Inläggav Jernet 08 dec 2009 01:09

Måste man regga sig på facebook för att skriva ?
Jernet
 

Re: Skatt på vindkraft

Inläggav Göran 08 dec 2009 01:11

Ja, det måste man.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Skatt på vindkraft

Inläggav Jernet 08 dec 2009 01:14

Då får det tyvärr vara för min del :(
Jernet
 

Re: Skatt på vindkraft

Inläggav Göran 08 dec 2009 01:29

Peder, listor pågår för fullt och jag tror det är en del av vad Egen el sysslar med.
Tyvärr förstår inte politiker att de valda av folket för att tjäna deras intressen, istället sätter dig sig själva över folket. De politiker vi väljer måste vi sedan gå emot genom massivt motstånd och inte sällan krävs civil olydnad för att få en ändring till stånd.
Myndigheter lever sitt eget liv och de ser sig själva som en maktelit vid sidan av regeringen och dessa byråkrater är betydligt svårare att påverka eftersom de inte är folkvalda och riskerar något vart fjärde år.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Skatt på vindkraft

Inläggav Peder 08 dec 2009 10:59

Du har helt rätt Göran! Det är synd däremot att oavsett parti så säger man att saker och ting blir bättre om bara "Vi kommer till makten"

Jag gillar "Skatteverket" i regel och tycker att man behöver ett sådant verk oavsett om det kan svida i plånboken, men ibland när dom resonerar fel eller inte bryr sig om att ändra på idiotiska ting så känns det väldigt gammalmodigt. "Egen el" är vad jag förstår däremot ett företag som vill själva kunna leva på vindkraften och "Facebook" gruppen har inte företagarintressen, då jag inte säljer vindkraft.

Jag uppskattar för övrigt ditt forum och tycker inte man behöver ha så mycket till debatt på facebook utan man kan se det lite som en "namninsamlingslista" själva gruppen, en protestlista helt enkelt.

Jag hoppas för övrigt att 2010 är året då jag själv får möjligheten att prova på en liten vindsnurra på landstället!

Med vänliga hälsningar

Peder
Peder
 
Inlägg: 37
Blev medlem: 28 aug 2008 22:28


Återgå till Vindkraft

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster