Build Your Own Electric Vehicle, 2nd Ed (2008)

Build Your Own Electric Vehicle, 2nd Ed (2008)

Inläggav PowerMizer 29 aug 2009 21:58

Author : Seth Leitman and Bob Brant
Published by McGraw-Hill Professional
Publication date : September 2008
ISBN : 0071543732
PDF Format, 358 pages
English

Build Your Own Electric Vehicle, Second Edition, covers:
• EV vs. Combustible Engine Overview.
• Environmental and Energy Savings.
• EV Evolution since the First Electric Car .
• Current Purchase and Conversion Costs.
• Chassis and Design.
• Today's Best Motors .
• Battery Discharging/Charging Styles.
• Electrical Systems.
• Licensing and Insurance Issues.
• Driving.
• Maintenance .
• Related Clubs and Associations.
• Additional Resources

Länk-TPB
Bild
/PowerMizer
P!
Användarvisningsbild
PowerMizer
 
Inlägg: 3801
Blev medlem: 28 mar 2007 15:04

Re: Build Your Own Electric Vehicle, 2nd Ed (2008)

Inläggav Göran 30 aug 2009 20:33

Är inte det här en länk av tvivelaktigt slag? Länken går ju inte till någon köpsite direkt, så vad som gäller rättsligt måste jag kolla upp nu, innan ni som länkar till den här typen av siter sätter mig i klistret.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Build Your Own Electric Vehicle, 2nd Ed (2008)

Inläggav TonyMontano 30 aug 2009 20:52

Ja du Göran skulle de vara så att du åker dit för att en annan länka är ju sjukt! Då är de fria samhället borta :evil: nå ja ser ju intresan ut :) har en Toyota Tercel 4wd stående :D att bygga om den till en elbil skulle ju vara toppen för en kille som mig ute i skogen och kör en helt energi bil :D
Om du hittar rätt lösning så är inget omöjligt ;) Donation BTC 16akvTrpbsKivzLoCD3NpHAoEbKZ4PvAYz
Användarvisningsbild
TonyMontano
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: 09 jan 2009 21:41
Ort: Gällivare

Re: Build Your Own Electric Vehicle, 2nd Ed (2008)

Inläggav Göran 30 aug 2009 23:04

Jag är inte insatt i vad som gäller, vad som är ok och hur lagen ska tolkas, men folk har varnat mig.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: Build Your Own Electric Vehicle, 2nd Ed (2008)

Inläggav TonyMontano 30 aug 2009 23:48

Ja fy fan :( trodde vi byggde en fram tid här för miljön och mot de störa miljon företagen! men de är ju inte fritt så... så vi får helt enkelt anpassa oss :evil: ETT krig kommer snart! som varken regeringen eller usa kan stoppa! nå ja vi blir styra på internet men energin ska vi inte låta dom ta från oss!
Om du hittar rätt lösning så är inget omöjligt ;) Donation BTC 16akvTrpbsKivzLoCD3NpHAoEbKZ4PvAYz
Användarvisningsbild
TonyMontano
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: 09 jan 2009 21:41
Ort: Gällivare

Re: Build Your Own Electric Vehicle, 2nd Ed (2008)

Inläggav KennethE 31 aug 2009 16:09

Jag har för mig att det finns ett antal prejudikat både i Sverige och USA som säger att det inte är olagligt att länka till olagligt material.

Skulle det vara olagligt att länka skulle man tvingas lägga ner google och alla andra sökmotorer och i praktiken göra Internet oanvändbart.

Men för att det skall kännas lite tryggare skulle man ju kunna tänka sig att i stället för länkar t.ex. skriva:
tpb:4987600 så tror jag att de allra flesta här klarar att hitta vad man menar ändå.
Lättjan är uppfinningarnas moder.
KennethE
 
Inlägg: 1361
Blev medlem: 15 dec 2008 16:15
Ort: Lindome

Re: Build Your Own Electric Vehicle, 2nd Ed (2008)

Inläggav Jernet 31 aug 2009 16:52

Du kan vara lugn Göran!
Ingen kommer sätta dit dig för vad någon annan länkar till, och det är jag 110%-igt säker på :mrgreen:
Jernet
 

Re: Build Your Own Electric Vehicle, 2nd Ed (2008)

Inläggav Göran 01 sep 2009 14:37

Kenneth, jag tror att informationen i sig är tillräcklig och att det inte behövs en fysisk länk (eller vad man ska kalla det).

Järnet, var det inte så piratebay:arna åkte i fängelse, genom att länka? Jag vill inte sitta i isoleringscell resten av livet p.g.a. något som jag inte ens vet hur man använder, eller hur det fungerar. Jag tror att Google, YouTube och liknande bjässar är undantagna. Utan sökmotorer är ju Internet oanvändbart, men jag vet inte och nu blir jag tvungen att lära mig det här också. Tydligen är jag ansvarig för allt som skrivs här och förmodligen måste man vara jurist för att kunna sätta upp en sketen hemsida.
Jag blir så trött och idag gjorde jag en rotfyllning utan bedövning och det kändes inget eftersom tanden redan hade dött. I ett år har jag gått med en inflammation i tanden, men bara käken har blivit iordning igen kanske jag kan börja äta. Förhoppningsvis blir jag mindre grinig framöver och jag kanske får mer gjort också. :P
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina


Återgå till Länktips

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster