south west wind power

south west wind power

Inläggav smidy 27 mar 2013 21:33

swwp lär ha slagit igen, vet inte om jag ska :lol: eller :cry: . :cry: för att en leverantör av vindkraft slagit igen, :lol: för att ingen mer ska behöva bli "lurad", har bara erfarenhet av 403, men kan väl säga att dom fungerar nog bäst på bild, är resten samma lika så är det nog lika bra...
smidy
 
Inlägg: 310
Blev medlem: 19 nov 2010 10:08

Re: south west wind power

Inläggav Raptor50 12 apr 2013 21:22

Jag har också en AirX-403 om det är den du siktar till. Har funkat utmärkt i 12 år för min del
Men tycker också det är tråkigt om dom har slagit igen..
Ja till 30 timmars dygn.. Kanske jag också hadde fått tid med det jag ville gjort.. :(
Användarvisningsbild
Raptor50
 
Inlägg: 400
Blev medlem: 06 aug 2009 17:18
Ort: Karlstad, Hagfors

Re: south west wind power

Inläggav Göran 13 apr 2013 01:21

Om jag förstått det hela rätt kommer Primus att ta över Air30, Air40 och Air Breeze.
Användarvisningsbild
Göran
 
Inlägg: 4427
Blev medlem: 24 mar 2007 16:45
Ort: Vilhelmina

Re: south west wind power

Inläggav smidy 13 apr 2013 07:30

vill inte vara den som är den, men raptor50, jag tror våra referenser på fungera utmärkt gällande vindkraft skiljer sig åt ganska kraftigt, kan sträcka mig till att 403 kan producera lite energi om den får fina förhållanden, ge den "vanliga" dvs lite berg, träd och annat som skapar turbulens och man har ett verk som bara låter (mycket) knappt producerar någon energi och går sönder (elektroniken), ge den optimala förhållanden så går den också sönder, först elektroniken, sedan kastar den vingarna....been there....dels "mitt" som är på mors stuga, med en del turbulens i en dal gång, dels en väns på en ö "grynna" i Ålands norra skärgård, vilket jag skulle kalla optimalt, massor med vind ingen turbulens då det bara finns några vindpinade bergstallar på ön som man går runt på 10 min. jag har gett upp med "mitt" min vän hyser hopp att få det att fungera varje vår, han har ju tur att det såldes ganska många 403 här så det finns reservdelar av någon anledning, begagnade reservdelar...
smidy
 
Inlägg: 310
Blev medlem: 19 nov 2010 10:08


Återgå till Vindkraft

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster

cron