Strömförsörja dummy kamera

Strömförsörja dummy kamera

Inläggav Gunnar lindgren 03 sep 2015 12:09

Har en kamera attrapp monterad i ett träd på parkeringen en gammal solpanel laddar ett 12 volts batteri på batterilådan sitter en strålkastare led 10 watt två rörelsevakter som aktiveras vid mörker. Kameran har en blinkande röd diod som strömförsörjs via 2 st 1,2 volts batterier på översidan sitter en liten sol panel vid dåligt väder så fungerar inte blinkningen .Vad behöver jag för att mata kameran med 1.5 volt om det är ett aa batteri eller 3 volt om det är två är osäker om antalet som ni förstår så är jag rudis på
elektronik.
Gunnar lindgren
 
Inlägg: 314
Blev medlem: 16 apr 2009 11:37

Re: Strömförsörja dummy kamera

Inläggav McB 03 sep 2015 17:11

En DC-DC omvandlare likt denna http://24volt.eu/osc2/catalog/product_info.php?cPath=129_96&products_id=486.
Nu ger den 3-15V ut så den kan funka om du har 2st AA batterier i kameran.
Sen vet jag inte hur man kan hantera solcellen i kameran, kanske koppla ur den?
Om Jesus Kristus skulle återuppstå och se allt som görs i hans namn, så skulle han aldrig sluta spy.

- Woody Allen
Användarvisningsbild
McB
 
Inlägg: 683
Blev medlem: 19 jun 2009 11:48
Ort: Några mil väster om Vättern.

Re: Strömförsörja dummy kamera

Inläggav smidy 03 sep 2015 21:11

Jag tycker att det låter som kassa batterier i kamera attrappen, om det bara är en röd lysdiod som blinkar så borde en "vanlig solcellslamps panel" ladda nog för flera dagars blinkande efter en solig dag, nu vet jag inte hur stor solcellen är på attrappen men en vanlig trädgårds solcellslampa lyser ledigt en hel natt med ett batteri, en sådan torde ta mera ström än en "vanlig röd" dessutom så blinkar din så drift tiden blir kortare på samma tid.
smidy
 
Inlägg: 310
Blev medlem: 19 nov 2010 10:08

Re: Strömförsörja dummy kamera

Inläggav Gunnar lindgren 04 sep 2015 08:17

smidy skrev:Jag tycker att det låter som kassa batterier i kamera attrappen, om det bara är en röd lysdiod som blinkar så borde en "vanlig solcellslamps panel" ladda nog för flera dagars blinkande efter en solig dag, nu vet jag inte hur stor solcellen är på attrappen men en vanlig trädgårds solcellslampa lyser ledigt en hel natt med ett batteri, en sådan torde ta mera ström än en "vanlig röd" dessutom så blinkar din så drift tiden blir kortare på samma tid.
Monterat på en grov tall med stor krona samt träd runt om kring så man kan nog glömma intern laddning .
Gunnar lindgren
 
Inlägg: 314
Blev medlem: 16 apr 2009 11:37


Återgå till El, elektronik, generatorer/motorer, regulatorer, vattenvärmning, m.m.

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron