Stenålderslaptop, digitalreciver

Har du något att sälja privat, får du gärna göra det här.

Stenålderslaptop, digitalreciver

Inläggav carl.c 18 okt 2009 15:01

Håller på med lite städning idag och försöker kasta saker...men jag har så svårt att slänga saker : )

Säljer en Compaq contura 3/20, den har nån sorts gråskale lcd skärm modell mindre, win 3.11 så du kan spela patians : ) batteriet funkar nog inte men med trafo funkar den bra..ibland får man slå av och på ett par ggr innan den fattar att den ska boota : ) jag tror jag har en passade mus eller trackball till den också.

Pris 0kr + ev fraktkostnad.

Nokia 9321s digital reciver för satelit tv med fjärr.. man behöver ett kort från ex kanal digital om man vill se på tv med den och en parabol.
bortskänkes mot annonskostnad : )
Användarvisningsbild
carl.c
 
Inlägg: 136
Blev medlem: 01 apr 2009 14:00

Re: Stenålderslaptop, digitalreciver

Inläggav KennethE 18 okt 2009 20:03

Jag tror det är en sådan laptop jag har liggande också, har sparat den bara för att vid något tillfälle försöka få in Linux i den. :-)

En kompis som är journalist hade en gammal 386:a laptop med trasig hårddisk som han hade tänkt kasta, men jag ordnade en boot-diskett till den med FreeDOS, en texteditor (en vi-variant som heter calvin, 47164 bytes ) och en klon av Norton Commander (DOS Commander, 49129 bytes) samt en version av gzip för DOS. Jag rensade även bort lite onödigt i FreeDOS. Kvar på disketten fanns över 1MB ledigt för dokument, och med textfiler komprimerade med gzip får man plats med ett par stora romaner!

Jag rekommenderade honom att markera rubriker och liknande med HTML-taggar.

Han har den nu i sommarstugan ifall lusten att skriva skulle falla på änr han är där och inte har någon annan dator med sig.

Med DOS kan man ju även boota från en systemdiskett och starta valfritt program, och sedan byta diskett och läsa och skriva filer därifrån, så han får faktiskt plats med ännu mer ifall han vill. :-)

FreeDOS kan faktiskt vara trevligt att testa, inte bara av nostalgiska skäl utan även för att det är en mycket bra fri fullt kompatibel klon av ett enkelt, stabilt och fritt operativsystem för datorer med mycket begränsad kapacitet.

Orkar inte länka till den, klarar man inte att googla sig fram till den kanske man skall hålla sig till sin Mac eller Vista? ;-)

Eller kanske en VD-laptop?
Bild
Även mycket lämplig för en del politiker jag träffat.
Lättjan är uppfinningarnas moder.
KennethE
 
Inlägg: 1361
Blev medlem: 15 dec 2008 16:15
Ort: Lindome


Återgå till Säljes

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster